2015. március 2., hétfő

"Tüzoltó leszel s katona!/ Vadakat terelő juhász!"



Mi leszek, ha nagy leszek?!

     Gondolom, mindenki számára ismerős ez a kérdés: mi leszel, ha nagy leszel? Óvódásként és kisiskolásként sokszor válaszolhattuk azt: tűzoltó, hercegnő, énekes, de  extrémebb ötletek is megjelentek a vágyálmok között: shrek vagy pókember. A középiskola kiválasztásával azonban már kezd jobban körvonalazódni, mivel szeretnénk foglalkozni a későbbiekben. Úgy gondoltuk, érdemes ezzel a témával részletesebben foglalkoznunk, így megkérdeztük 12. évfolyamos diáktársainkat,  hogyan vélekednek a pályaválasztásról, hová felvételiznek, milyen foglalkozást választanak,esetleg hol képzelik el az életüket 10 év múlva. 

 Oros Eszter 12.A
        Szeretnék egyetemre vagy OKJ-s felsőfokú képzésre  járni és ezek után jöhet a munka. Hasznos tagja akarok lenni a társadalomnak. Szegedre, Debrecenbe és Győrbe felvételizem, pszichológia és államigazgatás szakra. Pszichológiára azért, mert mindig is szerettem az embereknek segíteni, hamar kötök barátságot, megbíznak bennem,szívesen elmondják nekem a problémáikat. Államigazgatásit pedig azért jelöltem meg, mert szeretem a kézzelfogható dolgokat és ezen a szakmán belül tényleg –ahogy már említettem-hasznosnak érezném magam. Hogy 10 év múlva hol is fogok lakni,az adott szituációtól és a munkalehetőségtől függ. Viszont annyi biztos, hogy nem szeretnék nagyvárosban élni, inkább egy az adott nagyváros közelében lévő kistelepülésen és onnan bejárni, dolgozni.
  
 Szendrei Bianka 12. B 

          Szeretnék bekerülni az egyetemre és ott, ha minden igaz, akkor legalább három évet fogok eltölteni. Ha minden jól sikerül, így friss diplomásként kezdhetem el az önálló életemet. Igazából most, végzősként értettem meg,  mennyire nem egyszerű dolog ez a felvételizősdi, hiszen a rengeteg intézkedésről nem is beszélve jól át kellett gondolnom azt, hogy mégis hova szeretném beadni a jelentkezésemet és az, amit elvégzek, „piacképes” lesz-e egyáltalán. Őszintén bízok benne, hogy könnyen el tudok majd helyezkedni. Összesen két városba felvételiztem, Debrecenbe (Bölcsészettudományi Kar, illetve Gazdaságtudományi Kar) és Budapestre (Eötvös Loránd Tudományi Egyetem, Bölcsészettudományi Kar), viszont közülük Debrecenben két különböző szakra adtam be a jelentkezésemet. Fő szakirányként az anglisztikát jelöltem meg, amely az angol nyelvvel, illetve a célnyelvi ország történelmével, társadalmi berendezkedésével, politikájával és kultúrájával foglalkozik. Az idegen nyelv mellett érdekel  az idegenvezetés és vendéglátás is, ezért csakugyan Debrecenbe felvételizem turisztika-vendéglátás szakra. Régebben például nagyon érdekelt az idegenvezetői munka.Nem igazán tervezem, hogy Karcagon maradok, inkább egy nagyobb városban szeretnék elhelyezkedni és élni is, elvégre ott nagyobb lehetőségek vannak, mint itt.

                                                          Papp Attila 12.C

    Már kisiskolás korom óta tudom, mivel szeretnék foglalkozni. Körülbelül negyedik osztályos lehettem, mikor megjelent az órarendemben egy informatika nevű tantárgy. Azóta töretlenül dédelgetem az álmom, miszerint ezzel szeretnék foglalkozni nagykoromban. A kérdésre visszatérve, az érettségi után ennek tükrében szeretnék továbbtanulni és majd később, ebben az ágazatban elhelyezkedni.A felvételi sorrendemben az első helyen a Budapesti Műszaki Egyetem szerepel. Vacilláltam Budapest és Debrecen között, de érvek és ellenérvek hosszú sora után ez tűnt a legracionálisabb döntésnek. Elhatározásomat segítette a piacképes diploma megszerzésének lehetősége, illetve motivációval szolgál, az az elképesztő követelmény, ami majd ott rám fog várni.Jelenleg úgy gondolom, hogy nagyvárosban szeretnék élni, akár külföldön. Ez még a jövő zenéje. Persze előbb végezzem el az egyetemet.
 
                      Szabó Liza 12.H
      Szeretnék továbbtanulni mindenképp. A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karára jelentkeztem, szülésznő szakirányra. Mielőtt a gimibe jöttem,már azelőtt elhatároztam,hogy szülésznő szeretnék lenni. Szerintem egy gyönyörű dolog,mikor egy kisbaba világra jön. Részese lehetsz a születés csodájának,a család boldogságának. Úgy gondolom,hogy Budapesten fogok maradni. Vonz a nagyvárosi élet,és Budapestet is szeretem. Rengeteg a lehetőség, ami egy pályakezdő fiatalnak nagyon fontos. Ahhoz, hogy felvegyenek, nem kell plusz dolgot csinálnom,  én azonban emelt szinten érettségizek egészségügyi alapismeretek tantárgyból, így szeretném bebiztosítani a bejutásom. Elgondolásaim szerint nem szeretnék külföldre menni, mivel ide köt minden, ami  számomra fontos.

Fotók: Kálmán Imre

1 megjegyzés: