2015. szeptember 15., kedd

Csatapétípő tábor, II. felvonás

2015. július 6-8-án iskolánk diákönkormányzata és a Reflektor szerkesztősége Galyatetőn táborozott.
A gyülekező reggel 9 órakor volt a Nagytemplom melletti parkolóban, innen indultunk útnak. Az utazás 3 órás volt, de már a buszon is jó volt a hangulat. Dél körül értünk a szálláshelyünkre (ami egy református üdülő volt), itt már meleg ebéddel fogadtak minket a négyfős szobák elfoglalása után.

Kellett is az étel, mivel üres hassal nem jó túrázni! Napi programjaink közé tartozott ugyanis, hogy megmásszuk Kékestetőt, Magyarország legmagasabb csúcsát. Mindenki megtette, panaszkodás nélkül, bár kipirosodva. A csúcson volt, aki felment a kilátóra, volt, aki a játszótéren ütötte el az időt, és volt, aki csak a kilátásban gyönyörködött. Tényleg szép, érdemes oda elmenni. A lefelé vezető utat kétféleképpen lehetett megtenni. Aki nagyon elfáradt (ez volt a többség), busszal ment le, viszont páran gyalogosan tettük meg az utat, keresztül az erdőn. A két tanárnő is velünk tartott. Vicces volt, sokat nevettünk, majdnem eltévedtünk a helyenként hiányzó irányjelző táblák miatt,  még vaddisznókat is láttunk. Végül sikeresen leértünk mi is, persze a többiek addigra már kezdték elveszíteni türelmüket! :)
A szálláshelyen Éva néni már előkészítette a vacsorát, jót ettünk, majd a már hagyománynak számító „Alszik a város”-t játszottuk közösen. Estefelé kiültünk a teraszra és ott beszélgettünk éjszakába nyúlóan.
Következő állomásunk másnap a magyar Gulag, a recski munkatábor. Itt idegenvezetést kaptunk, illetve megnézhettük, milyen borzalmas körülmények között kellett élniük az ide rendelt embereknek. A történelmet kedvelőknek ez kiváló lehetőség volt a tanulásra.
Visszafelé Egerbe mentünk, itt két órás szabadprogramunk volt. Sétáltunk, ettünk egyet.
A vacsora után beszélgettünk, játszottunk, amíg el nem álmosodott mindenki.
A harmadik napon összepakoltunk, elköszöntünk Éva nénitől, a szállásadónktól. Felszálltunk a buszra, ám az nem indult el. Bumm. Három órával később hagytuk csak el Galyatetőt, mivel addigra ért oda a felmentő busz . Az úton többen elaludtak, amikor mindenki felébredt, énekelni kezdtünk. Július 8-án, 17:00 körül értünk Karcagra.
Mindent összevetve, nem volt olyan, aki ne élvezte volna ezt a három napot. A szállásadónk odaadása, a tanárnők szervező munkája, a fenntartói támogatás nélkül nem jöhetett volna létre ez a kiváló három nap, ezúton is köszönjük nekik. Szerintem mindenki nevében írhatom, kikapcsolódtunk, nevettünk, jól éreztük magunkat.