2014. november 17., hétfő

REflektorfényben a REFlektor munkatársai

Bemutatkozik a diákújság csapata

 Sziasztok! Iskolánkban  hosszú évek óta működik diákújság, amelyben az aktualitások mellett  tanulóink oszthatják meg  gondolataikat, véleményüket különböző témákról. Az idei tanévtől  megújult -online- formában   jelentkezünk. Egy  15-17 fős  lelkes diákcsapat vesz részt  a  folyamatosan frissülő  tartalom  és a még jelenleg is alakulóban lévő arculat szerkesztésében, tervezésében.   Célunk a diákok alkotásainak bemutatása (legyen ez   írás, rajz, fotó, vagy akár videó), információszolgáltatás, (lsd. iskolai rendezvények, kulturális és szabadidős programok, versenyek, pályázatfelhívások)  illetve véleménynyilvánítás.   Keress minket, tarts velünk!  Vegyél részt te is munkánkban! Ötleteitek, munkáitokat megoszthatjátok velünk az alábbi e-mail címen: reflektor2014@gmail.com. 
 
Kentési Renáta - a  Reflektor  csapatának munkáját segítő- koordináló tanár
Kentési Renáta vagyok.  Új arcként tűntem fel a 2014/2015-ös tanév elején a nevelőtestület soraiban. Magyar nyelv és irodalom szakos tanárként főként a 9. és 10. évfolyam diákjai ismerhetnek.  Nem is mondhatnék mást bemutatkozásként, mint hogy imádok olvasni.  Fogalmazhattam volna úgy is, hogy munkahelyi ártalom, de igazából ez a  szenvedély jóval korábban kezdődött, valahol a régmúltban, mikor Rejtő Jenő írásai kerültek a kezembe. Napjaimat igazán két dolog tölti ki: a hivatásom és a családom.   Szabad perceimet, ami elég kevés, szeretem  tevékenyen eltölteni, többek között  szívesen veszek részt a Reflektor online diákújság szerkesztési munkálataiban.

Szendrei Bianka 12. B
Hello mindenkinek! A nevem Szendrei Bianka és jelenleg a gimnázium végzős, emelt angolos diákja vagyok. Már kezdetektől fogva tagja vagyok az iskolai újságírós csapatnak, illetve mindemellett a diákönkormányzatban is részt veszek. Imádom az angolt, mint nyelvet és ezért is szeretnék azzal kezdeni valamit a közeljövőben. Szabadidőmben szívesen olvasok, általában történelmi alkotások, versek, filmadaptációs művek, horrorok, filozofikus kötetek, a „kötelezők” és a krimik fordulnak meg a kezemben, kedvenc íróim Stephen King, Irvine Welsh és Agatha Christie, kedvenc költőim pedig Radnóti Miklós, Ady Endre és József Attila. Természetesen, ha van időm rá, akkor nézek sorozatokat és filmeket is, viszont rengeteg kedvencem van, ezért egy kicsikét hosszadalmas leírni mindet. Közel áll a szívemhez a Forrest Gump, Rekviem egy álomért, Trainspotting, Halálsoron, a remény rabjai, A közösségi háló, Az esőember, Holt költők társasága, Amerikai História X vagy a Z világháború. Sokkal jobban szeretem a komolyabb hangvételű alkotásokat és fontos szempont számomra, hogy legyen mondanivalója a filmnek. Nagyon szeretem a drámákat, történelmi filmeket, illetve a horrort. Sok emberrel és velem, egykorúval ellentétben, nem nagyon szeretem a romantikus filmeket. Általában sok időt töltök el zenehallgatással a tanulás mellett. Nagyon szeretem a rockot, popot és a filmzenéket. Szeretem megosztani a nézeteimet és a gondolataimat másokkal bármilyen formában és mindig örülök neki, ha betekintést nyerhetek egy másik személy gondolatvilágába.


Dániel Emese 11.C


Dániel Emese vagyok, 17 éves. Berekfürdőn élek a szüleimmel, és kutyusunkkal, Fredivel, testvéreim nincsenek. 11. c osztályos tanuló vagyok a Karcagi Nagykun Református Gimnáziumban, biológia-kémia tagozatra járok, osztályfőnököm Nagy Éva tanárnő. Kedvenc tantárgyaim közé a történelem, a magyar irodalom és a földrajz tartozik, ezek közül kettőből fakultációra járok. Nagy álmom, hogy írónő legyek, de tanulmányaimat pszichológia szakon szeretném folytatni, mert ez is jó ideje érdekel. Érdeklődési körömbe tartozik az írás, leggyakrabban verseket írok, de szeretek rajzolni és festeni is. Esténként olvasni szeretek, mert kikapcsol, kedvenc irodalmi hősöm Sherlock Holmes.  Az éneklés is kedvenc foglalatosságaim közé tartozik, de ezt a hobbimat leginkább akkor űzöm, ha csak én vagyok otthon. A tánc lenyűgöz, de sajnos botlábam van hozzá, inkább nézni szeretem. Az előző két mondat a fő oka annak, hogy régebbi álmomról, hogy musicalszínésznő leszek, lemondtam. Imádom a színházat, a filmzenéket, valamint a fantasy témájú filmeket. Kedvenceim közé tartozik a Harry Potter, a Gyűrűk ura, a Star Wars, és még sok más is. A horrorfilmeket azért nem szeretem annyira, mert félek tőlük. Azt hiszem, körülbelül ez vagyok én.



Kálmán Imre 11. C
Kálmán Imre vagyok 1997. november 22-én születtem Debrecenben. Mióta csak az eszemet tudom, érdekel az időjárás, így annak megfigyelése egyik hobbimmá vált. Szabadidőmben gyakran járok a természetben, ahol annak szépségeit, változatosságát képekben meg is örökítem. Továbbá hobbim még az íjászat, szeretek biciklizni és túrázni. Az iskolaújságot elsősorban időjárással, kapcsolatos cikkekkel szeretném gazdagítani, 1-1 képpel pedig még érdekesebbé tenni.

Kányai Zsófia 11. B

Halihó! A nevem Zsófi. Hát nagyjából itt ki is fújt a mondanivalóm listája, de azért megpróbálkozok még leírni pár lényegtelen butaságnak tűnő dolgot. Imádok rajzolni, fotózni, gyakran olvasok akár könyveket, akár a neten sztorikat, és élek-halok a kínai kajáért. Inkább komoly témában szeretek írni, a recenziók terén leszek főként aktív. Biztosan lenne még mit írnom, de semmi nem jut eszembe - ahogy az lenni szokott ilyenkor.
Jó szórakozást az iskolaújság oldalán!

Ujj Petronella 10.C
Sziasztok! Ujj Petronellának hívnak, becenevem Nelli, 16 éves vagyok.  Karcagon élek már több mint 6 éve. Az általános iskolát a Kováts Mihály Általános Iskolába végeztem el, jelenleg Karcagi Nagykun Református Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola 10. C osztályos tanulója vagyok, szakirányom a biológia és kémia.  Jövőmbe tekintve gyógytornász szeretnék lenni. Hobbim az olvasás és barkácsolás. Kedvenc könyvsorozatom a Szent Johanna Gimi, Leiner Laurától.  Érdeklődési köröm a természetfeletti történések és a biológia, kémia rejtelmei és szépségei.

Kovács László 10. C
Az én nevem Kovács László. 16 éves vagyok, Karcagon élek és tanulok. Nagyon érdekelnek az elektromossággal kapcsolatos dolgok, de más tudományos terület is érdekel. Otthon megtervezek pár eszközt, amit meg is építek. A robot technológia különösen érdekel. Emellett szabadidőmben BMX-ezek a barátaimmal városszerte, de néha Kisújszállásra is átmegyünk vagy éppen más városba gyakorolni, alkalmanként versenyezni is. Szeretek az informatikával is foglalkozni, de nem egész nap a gép előtt ülni. Mivel szeretek fényképezni és videót szerkeszteni is, jelentkeztem eme újság szerkesztőségébe.

 

Kustár Gergely 10.C
Üdv mindenki! Kustár Gergely vagyok a 10/c-ből. Februárban leszek 16, ami érdekesebb rólam az az, hogy otaku vagyok, ami annyit tesz, hogy a japán dolgokért megveszek. Animéket, mangákat, valós szereplős sorozatokat. (kedvenceim: Vikings, Soul Eater, Texhnolyze, Berserk, és még sok más) bármilyen mennyiségben olvasok/nézek. Emellett nagy számítógépes játék-fan vagyok. A mai játékoktól a régiekig mindent játszok. Például gameboy, nes, snes, gamecube, ps1-2 pc játékok, imádom a kihívást nyújtókat, a mély sztorikkal, háttértartalommal megáldott játékok, könyvek, filmek, animék, mangák… a legjobbak. Zeneileg mindenevő vagyok, de a legjobbak a szememben a rock, metál és ezeknek alfajai, de a klasszikus zene is remek, a nagyzenekari játék/filmzenéket is imádom. Tanulmányilag inkább a reáltantárgyak felé húz a szívem mat-fizes vagyok, fizikát tervezek továbbtanulni rengeteg érdekességet, újdonságot, cikket olvasok ebben a témakörben. Nos, a suliújságba egy tök random gondolat volt, hogy csatlakozok. Az újságíráshoz nem értek egyáltalán, de előbb-utóbb csak rám ragad valami. Videót vágni szeretek, a cikkek írása is elmegy, bár lustaságból kiválóan teljesítek, így néha rugdosni kell, hogy mikor van már kész. Mindenkinek köszönöm, hogy elolvasta a kis bemutatkozásomat!

Németh Csilla 10. C
Németh Csillának hívnak, 16 éves újságíró-palánta. A gimnázium 10.c osztályában tanulok emelt biológia-kémia profilú osztályban. Szeretek könyvet olvasni, akár 1 hónap alatt elolvasok egy 8 kötetes könyvet. Az olvasás mellett szabadidőmben leginkább sportolok vagy zenét hallgatok. Habár szeretek olvasni, vagy cikket írni, az irodalom soha sem tartozott a kedvenc tantárgyaim közé. Szeretek nyelvet tanulni, így az egyik kedvenc tantárgyam az angol, emellett pedig a biológia és a testnevelés. Általában úgy viselkedek másokkal, ahogy ők velem. Szókimondó embernek tartom magam, nem szokásom mások szemébe hazudni. Eléggé pozitív személyiség vagyok, mindig mosolygok, és minden rosszban meglátom a jót is.


Éliás János 9. C
Éliás János vagyok, a Karcagi Nagykun Református Gimnázium 9. c osztályos diákja, matematika-fizika szakirányon. Az újság szerkesztése mellett verset írok, a városi színjátszókör tagja vagyok, énekkaros. Szabadidőmben úszok, futok, néptáncolok. Imádok elegánsan öltözködni, kedvenc ruhadarabom az öltöny, ezek nagy megbecsülésnek örvendenek nálam. Zenei ízlésemnek leginkább a hard rock és a metal felelnek meg, kedvenc együttesem a Black Sabbath.  
„Üldöz a tudás, de én gyorsabb vagyok.”


Varga Nóra 9. C
Varga Nóra vagyok a gimnázium 9. c osztályos tanulója. emelt mat-fizes osztályba járok, így biztos felmerül a kérdés, hogy miért vagyok a diákújság szerkesztőségének tagja. Erre válaszom csupán annyi, hogy szeretek egy közösségbe tartozni, és jó kikapcsolódásnak tartom az írást, egy időben ezzel is szerettem volna foglalkozni.  Imádom a természetet és az állatokat. Rendkívül sokat jelentenek számomra a kutyáim, akik mindig jókedvre derítenek, és rengeteg szeretetet kapok tőlük. Nagyon fontos számomra családom, akik mindig támogatnak. Elég sok hobbim volt eddig.7évig táncoltam,3 évig pedig kézilabdáztam. Közel egy éve pedig táj futok, amit nagyon élvezek, hiszen a két kedvenc dolgomat találom meg benne egyszerre a futást, és a természetet. Imádom a jókedvet, a boldogságot és jó érzés mikor ezt másoknak is át tudom adni.
Egyik kedvenc idézetemmel zárnám bemutatkozásomat: “Nem kell ahhoz semmi különleges ok, hogy jól érezd magad – egyszerűen elhatározod, hogy azonnal boldog leszel, egyszerűen csak azért, mert élsz, egyszerűen azért, mert így akarod.” (Anthony Robbins)


Bíró Luca 9. C

Bíró Luca vagyok 2000.03.28.-án születtem.  Általános Iskolai tanulmányaimat a Kováts Mihály Tagiskolában végeztem. Jelenleg a Karcagi Nagykun Református Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola 9.c osztályos tanulója vagyok biológia-kémia szakon. Szeretem az állatokat és a virágokat. Minden fajta stílusú zenét szeretek. Szabadidőmben görkorcsolyázok, biciklizek és fényképezek.


Balogh Dóra 9. C 
Balog Dóra a nevem. 1999. október 30-án születtem Karcagon.Az akkori Györffy István Általános Iskola tanulója voltam 8 éven keresztül. Középiskolai tanulmányaimat a Karcagi Nagykun Református Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola falai közt kezdtem el, biológia-kémia tagozaton. Szabadidőmben rendszeresen sportolok (úszok). Tagja vagyok a REFlektor diákúságnak, a REFI fm suli rádió 9. C osztályos csapatának, valamint az iskolai és a városi diákönkormányzatnak. Szeretek csapatban dolgozni, 1 évig a Karcag Városi Diákönkormányzat elnöke voltam.  Főként a glosszák és a kritikák írásában vagyok,,otthon”, de szívesen írok egyebet is.


Zbiskó Zsófi 9. C
Zbiskó Zsófinak hívnak.14 éves vagyok és jelenleg a Karcagi Nagykun Református Gimnázium és Egészségügyi Szakközépiskola 9. c osztályos tanulója vagyok. Szakirányom a matematika és a fizika. Konkrét elképzelésem még nincs a jövővel kapcsolatban, de annyit tudok, hogy matematikával szeretnék foglalkozni. Szabadidőmben leginkább olvasok és zenét hallgatok vagy zongorázok/gitározok. Kedvenc könyvsorozatom Leiner Laurától a Szent Johanna Gimi. Azon belül is a kedvenc könyvem ennek a sorozatnak a negyedik kötete: Szent Johanna Gimi – Remény. Fő érdeklődési köröm: a zene. De az minden mennyiségben.


Kréz Zsófia 9. C

Kréz Zsófia vagyok a 9. c osztály tanulója, kémia biológia szakon tanulok. Mielőtt jelentkeztem volna a Karcagi Református Gimnáziumba, a Györffy István Tagiskolában tanultam. Már régóta szeretek írni például: naplót és ezért is jelentkeztem az iskolai újság csapatához. Különösen érdekel titkosírás, egyszerűen hihetetlenek azok az emberek, akik kitalálták ezeket a kriptográfiákat. Az írás mellett imádom a filmeket, legfőképpen az akciófilmeket kedvelem, de szívesen nézek vígjátékot, kalandfilmet és fantasztikus filmeket is. Végezetül az egyik kedvenc filmemből idéznék és egyben a kedvenc idézetemet is: „A hit hegyeket képes megmozgatni” (Szemfényvesztőkből).


Kele Enikő 9. B 
Üdv kedves olvasó! Kele Enikő vagyok, 9. b-s tanuló. Nagyon szeretek olvasni, zenét hallgatni és filmsorozatokat nézni. Érdeklődési köröm a korombeli fiatalok életéről szóló történetek nézése, olvasása, melyek annyira magukkal ragadtak, hogy kedvet kaptam az íráshoz és saját történeteket írok. Saját blogom is van, amely szintén fiatalokról szól.Örömmel vettem is biztató, dicsérő visszajelzéseket a blogom olvasóitól. Kedvelem az iskolaújságot színes, változatos témáival. Én is szívesen írnék az újság részére, és lennék egy jó csapat aktív tagja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése