2014. november 3., hétfő

" Szép vagy Erdély"

" Szép vagy Erdély,
de erdeid dermesztő meséket teremnek,
felhőidből véres könny pereg
s dalaidtól homályos a szem."  (Rozványi Dávid)

Itt jártunk rovatunkban   Dániel Emese 11. c osztályos tanuló beszámolóját olvashatjátok  iskolánk diákjainak  erdélyi kirándulásáról.   Fogadjátok szeretettel!

Diákutaztatási Program jóvoltából 2014. október 22-23-án 2 napos kiránduláson vehettünk részt. Legfőbb úticélunk Kalotaszentkirály volt. Már első nap fantasztikus élményekben lehetett részünk. A borongós idő ellenére is derűs hangulatban látogattuk meg a Nagyváradi várat. Időutazást tettünk Csucsán az Ady- emlékházban, a régi kor emlékét idéző Boncza-kastélyban. Délután megérkeztünk Kalotaszentkirályra, ahol meleg és barátságos szállásra leltünk a kollégiumban és az egyházközség épületében. Kalotaszentkirály hagyományosan szép utcáit bebarangolva látogatást tettünk a helyi Ady-emlékkiállításon, valamint az iskolában.

Programokban az este leszállta után sem szenvedtünk hiányt, a pompás vacsora után vendéglátóink gondoskodtak a vacsorának köszönhetően felszedett kilók ledolgozásáról, ugyanis táncházzal készültek a tornacsarnokban. A jellegzetes helyi táncok bemutatása után gyors tánctanfolyamban volt részünk, minek segítségével mi is elsajátíthattuk a lépéseket a családias hangulatú program keretében.
        Másnap reggel a Nap első sugarait követve Erdély vadregényes táján át meglátogattuk a kalotaszegi jellegzetes templomokat Magyargyerőmonostortól  Magyarvalkóig.  Az ott élő magyar testvéreink sokszor bizonyított vendég-szeretetét élvezhettük, hisz amerre csak jártunk, szívélyes fogadtatás és érdekes beszámolók vártak minket.
        Úton a szállás felé megálltunk Körösfőn, ahol a végeláthatatlan kirakodóvásár nyüzsgésébe vetettük bele magunkat. Kalotaszentkirályon ünnepélyes öltözetben részt vettünk a helyiek október 23-i ünnepségén, melyből a helyi iskola  és a Karcagi Nagykun Református Gimnázium diákjai is kivették részüket csodálatos szavalatokkal és énekekkel, így is kifejezve a felbonthatatlan egységet.  Ebéd után vásárolhattunk az erdélyi gyerekek által készített csodaszép nyakláncokból. Ezt követően vissza kellett indulnunk Magyarországra, remélve, hogy idelátogathatunk még. Olyan vendégszeretetben volt részünk, mely példaértékű.   Külön köszönet illeti iskolánk fenntartóját, akinek támogatása nagyban  hozzájárult  a kirándulás megvalósításához!