2015. november 20., péntek

Kunmadarasról a világbajnokságra


Iskolánk sok tehetséges diákkal büszkélkedhet. Pápai Adriánnal, a 11.c tanulójával már óvodába is együtt jártam, és már akkor is rendszerességgel űzte az életének fontos részét képző sportot, a karatét. Edzője, Hamari János, illetve a madarasi csapat által szép sikereket ért el mind egyéni, mind csapatversenyeken. A továbbiakban a vele készített interjúmat olvashatjátok. 

Mióta karatézol és miért szereted ezta  sportágat?

Pontosan nem tudom megmondani, de elég fiatalon, óvodásan kezdtem az egészet, azóta is megszakítások nélkül járok az edzésekre. Hogy miért szeretem? Ezt így nehéz megfogalmazni, mivel eléggé összetett a dolog, nem is mondanám, hogy számomra ez csak egy sport, úgy beépült a mindennapjaimba, hogy már-már egy életforma.

Milyen színű öved van, van valami cél, amit kitűztél magad elé ezzel kapcsolatban, és szeretnéd elérni?
1. kyu-s vagyok, azaz barna öves, jövő nyáron szeretnék 1. danra, tehát fekete övre vizsgázni.

Heti hány alkalommal vannak edzések?


Nos, ez változó, általában 4-5 másfél órás edzés van egy héten, de például versenyek előtt többet készülünk, ilyenkor sokszor a hétvégéken Pestre is felmegyünk a csapattal, mert ott is szoktak lenni válogatott edzések.

Az évek során sok eredményed és eredményeitek születtek, melyekre vagy a legbüszkébb?


Az Európa Bajnokságokon elértekre. Többször álltunk már a dobogó fokain a csapat Katán illetve a csapat Kumitén nyújtott teljesítményünk által, volt már példa arra is, hogy elhoztuk a bajnoki címet.

Melyik ág áll hozzád közelebb, és miért?

Tudni kell, hogy a Kata formagyakorlatokból áll, míg a Kumite pedig küzdelemből, és igazából kedvfüggő, hogy éppen melyiket kedvelem jobban, de általánosan a Kumite talán közelebb áll hozzám, mert szabadabb, nem olyan kötött.

Ha jól tudom, a hétvégén világbajnokságon veszel részt, izgulsz, várod az eseményt?
Természetesen várom, és van bennem egy kis izgalom, idén Lengyelország ad otthont a versenynek. Sok szép helyre eljutottam már a sport által, szeretek utazgatni, új városokba látogatni, így ezt a részét is élvezni szoktam a dolognak.
Beszámolódra számítok a bajnokság után, sok sikert, eredményes versenyzést kívánok!

4 nap múlva, hazatérve Bielsko-Biała–ban tartott Világbajnokságról, ismét megkérdeztem Adriánt, mi is történt Lengyelországban.

Belevágva a közepébe, mi lett az eredmény, hogyan alakult a verseny?

A VB-n az első körben egy svéd fiúval kerültem össze, a  Katám közepesen sikerült, így döntetlen lett az állás, majd a második Kata már sokkal jobb volt, azzal jutottam tovább. A következő körben egy osztrák ellenfelem lett, egészen pontosan a tavalyi világbajnok. Sajnos tőle kikaptam, így ezzel véget is ért számomra a bajnokság.

Hogy tetszett a hely, a város?



Igaz nem volt sok időnk a városnézésre, de azért szép helyen voltunk, mint általában. A kedvenc helyem, ahova eddig a karate versenyek által eljutottam, a hollandiai Beek volt, ami bár egy kisebb település, mégis nagyon megtetszett, számomra Párizst is verte.

Mik a terveid a jövőre nézve, szeretnéd felnőttként is folytatni, amit már kiskorodban elkezdtél?

Persze, szeretném folytatni, emellett például szívesen bíráskodnék, lennék edző, mint hobbi, nagyon szívesen csinálnám.
Nos, az eredményedhez gratulálok, további sikereket és utazásokkal, izgalmas versenyekkel teli éveket kívánok! Köszönöm az interjút!
 Körmöndi Dóra


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése