2014. december 17., szerda

"Hollandiában, ahol háromszoros Európa Bajnok lettem 4 versenyszámban indultam..."



 
Idén is megrendezésre került az ESKA Európa Bajnokság, melyet a svájci Zürichben tartottak 2014. 11. 28-29-30-án, és amelyen a magyar válogatott csapat mindenkit maga mögé utasítva aranyérmesként végzett. A győztes csapat tagja volt iskolánk egyik diákja, Hamari Bence,aki már nem az első Európa Bajnokságán van túl. A most 11.c-s Bence már régóta karatézik, s rengeteg versenyt és díjat tudhat maga mögött. Vele beszélgettem.  


 Ez már nem az első Európa bajnokság, amin részt vettél, miben különbözött az eddigiektől, miben volt más? Egyáltalán hogyan zajlik le egy ilyen bajnokság, mi a menete? 

Abban különbözött, hogy eddig korosztályos EB-n (Európa Bajnokságon) vettem részt, fiatalabb, gyerekeknek szólón, ezt a versenyt most a felnőtteknek, illetve a felnövőknek, a 17-18, meg az afölöttieknek tartották. Én még nem töltöttem be a 18-at, ezért felneveztem, a fentebb lévő versenyben csapatban értünk el helyezést.  Ahogy lezajlik, hát… korosztályonként vannak shiaik, mint más versenyekben a ringek , csak itt szabad a tér, nincs, ami a pálya elhagyásában akadályozna.

Ezen a mostani versenyen hány csapat volt? 
Hát, 15 ország volt és kb 200-300 ember.

Melyik volt a legnehezebb ellenfeled?

A csapat KATÁban- ugye abban értem el helyezést- abban nem kimondottan volt ellenfél, fölényesen nyertünk. Az egyéni KATÁban én azoktól kaptam ki, akik később 1., vagy 2. helyezést érték el, portugál meg osztrák versenyző.

A bajnokságok mindig más helyszínen kerülnek megrendezésre, ez a mostani a svájci Zürichben volt. Hogy tetszett a város, hol szálltatok meg? 

Tetszett a város, szép és modern, az ünnepek miatt pedig teljesen fel volt díszítve. Egy iparterületen szálltunk meg a külvárosi háromcsillagos Ibis Hotelben, ott nem volt semmi látványosság.

Mely más országokba jutottál már el a versenyek révén, és tudnál-e kedvencet mondani?

A kedvencem a legelső volt, Ljubjanában voltunk (Szlovéniában), ott a szálloda, valamint a város is nagyon szép volt, a csarnok pedig rendezett.De már háromszor voltam Prágában, kétszer Szerbiában, egyszer Belgiumban és Hollandiában, meg most Svájcban. Egyszer volt Magyarországon is.

Az első verseny Ljubjanában mikor volt?

Nem tudom, körülbelül 7-8 éve.

 Az eddigi versenyek és elért eredmények közül melyikre vagy a legbüszkébb?

3 éve voltunk Hollandiában, ahol háromszoros Európa Bajnok lettem. 4 versenyszámban indultam, 3-at megnyertem, egy versenyszámban pedig 2. helyezett lettem.

Hogyan készültök fel egy-egy versenyre, pl egy héten hány edzés van, milyen hosszúak, hogyan edzetek?

Általában a versenyt megelőző másfél hónapban heti 7 edzésünk van, 2 hetente pedig válogatott edzéseink Pesten. Ilyen edzést nagyjából 2-3 alkalommal tartanak szombatonként.
Beszélnél a kezdetekről? Hány évesen vettél részt az első edzésen?

6 éves voltam. Édesapám karatézik, ő az oktató, bátyám is karatézott, nővérem is karatézott, és öcsém is karatézik. Szinte családi hagyomány, de igazából már régóta nem csupán ez motivál, nem ezért karatézok,  hanem mert az életem részévé vált. Eleinte persze „ A család is karatézik, én is,tök jó”, de most már magasabb szinten űzöm. 

Mondtad, hogy apukád is edz, ez milyen érzés?

Ugyanúgy bánik velem, mint a többiekkel. Edzés közben nem az apukám, nem az édesapám, hanem az edzőm. 

Azt már mondtad, hogy a sport az életed részévé vált, van-e valamilyen konkrét célod vele a jövőre nézve?

A célom az, hogy tovább folytassam, minél tovább tudjak versenyezni, a válogatottban maradni, csak kérdéses, hogy ha továbbtanulok, el tudok-e majd járni az edzésekre. 

Hadd kérdezzem meg, mert úgy tudom- de ez nem biztos- hogy egy Európa Bajnoki cím automatikus bejutást jelenthet bizonyos egyetemekre/főiskolákra…?    
 
Hát, maximum, ha valamilyen olimpiai sportág lenne, de a karate nem olimpiai sportág, és ezért ilyen nincs.

Na és, a sporton kívül- vagy azt is belevéve- hol látod magad úgy 10 év múlva? Már mondtad, hogy szeretnéd folytatni a karatét, egyéb elképzelések?

Nem tudom… 10 év múlva? Én már dolgozni szeretnék, magánéletem lenne, és természetesen folytatnám a karatét is. Lehet, hogy már nem verseny- de edzés szinten biztosan fogok karatézni.

Van e más hobbid ezen kívül? Mik iránt érdeklődsz?

A zene iránt, leginkább. Gitározok. Ez nem megy olyan szinten, mint a karate, ez tényleg csak egy hobbi. Még floorballozni szoktunk, az is csak egy hobbi. Úgy nagyjából ennyi.

Köszönöm az interjút!                                                            
  Dániel Emese



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése