2016. május 6., péntek

Liza naplója 2.

Második rész


Tegnap délután elfogyasztottuk Lénárddal a sütit és közben megismerkedtünk, aminek nagyon örülök. Szerintem egy nagyon kedves, boldogságot sugárzó és számomra különleges ember. Leírhatatlanul jó volt vele beszélgetni. Hamar elment, mert kissé fáradt voltam szerintem látta rajtam és nem szeretett volna zavarni. Én pedig felballagtam a mesebeli szobácskámban és gyorsan álomba zuhantam. Kivételesen fáradt lehettem, mert általában végig gondolom az az nap történteket és egy kicsit a jövőn is elmélkedek viszont tegnap semmi ilyen nem történt. Reggel hét órakor a kakasunk „édesen” szóló hangjára ébredhettem. Rendbe szedtem magamat és száguldottam a konyhába, ahol várt a nagyi és papi.
–Jó reggelt, Lizikém! Hogy aludtál?- érdeklődött mama
-Szia. Köszönöm jól aludtam. Tudod, hogy abban a szobában még sosem aludtam rosszul. Na és ma mit csinálunk papa?
- Jaj, ma nagy feladat vár ránk. Egy hete vettem egy új parcellát itt a háztól 500m-re és oda szeretnék vetni valamit csak előtte fel kéne ásnunk, és arra gondoltam, hogy ez lenne a mai feladatunk. –felelt a kérdésemre.
- Ez egy nagyszerű terv mára. – tényleg úgy gondoltam, ahogy mondtam mivel szeretek kint lenni. Megreggeliztünk és elindultunk az új terület felé közben megvitattuk az időt. Amikor megláttam az új tartományt elszörnyedtem, mert elég elhagyatott volt, gizes-gazos.
- Na itt a mai teendőnk!
- Igen látom, ezzel tényleg sok dolgunk lesz, kezdjük is el a gazolást!- bíztattam nagyapámat a munkára. Majd egy félóra alatt minden zöldellő dolgot kiiktattunk a földről. Ezek után neki láttuk az ásásnak, jó magam is. Valójában gyűlöltem ásni, de segítettem, mert szerettem segíteni. Csak ástunk és ástuk a földet és ástunk….majd valamiben megakadt a az ásóm újból megpróbáltam kifordítani a földet, de nem mozdult. Elhajítottam a szerszámot és a két kezemmel kezdtem el túrni a talajt majd egy fél perc kaparás után a markomban tartottam egy fém dobozt. Akkora volt, mint egy közepes könyv, díszítéssel is rendelkezett, de nem láttam ki, hogy mi virított rajta mivel a feketeföld láthatatlanná tette.
- Papa ezt nézd mit találtam, nézd nézd!! Egy doboz- leírhatatlan dolgot éreztem mindig is imádtam az ereklyéket, az életben nem gondoltam volna, hogy egy ilyen helyen lelek régi tárgyra.
- Óóó Liza ez igen régi lehet, ki lehet nyitni?- láttam az ő szemében is a csillogást.
- Nem, látod sehol sincs kulcslyuk! –nem volt rajta semmiféle nyílás vagy olyan hely ahova nyitóeszközt lehetne bedugni.
- Menj vissza a házhoz vizsgáld meg nyugodtan, én felásom ezt a kicsit- szólt hozzám kedvesen.
- De biztos? Szívesen maradok segíteni te neked!- őszintén csak illedelemből adtam ezt a választ, alig vártam, hogy megnézhessem jobban a dobozt.
- Menj csak nyugodtan- mosolyogva mondotta nagyapa. Én pedig, mint akit puskából lőttek rohantam a házba. Gyorsan ledobtam a cipőmet és szaladtam a fürdőszobába a csapot megnyitottam és alátettem a ládikát. Szépen kezdett látszódni a minta, a szelence ezüstből készülhetett és különféle virágminta ékesítette. Megtöröltem és felvittem a szobámba, próbáltam kinyitni,de nem sikerült trükkös bácsi volt a kitalálója. Biztosan valamit nagyon félthettek,ha ennyire alaposan elzárták.
- Kopp-kopp! Liza mit találtatok? – mama érdeklődött
- Gyere be! – a nagyi egy alacsony termetű, valaha meseszép asszony volt. Mára már az idő rajta is fogott viszont nála gondoskodóbb teremtést aligha ismertem.
- Egyszerűen nem lehet kinyitni! – már majd felrobbantam iszonyatosan kíváncsi voltam, hogy mit kell ennyire elrejteni az utódok elől.
- Uram Isten! Ez az a ládika, melyet mindig emlegetett a papa nagymamája – majd nem sírva fakadt a ládát látván. Nekem hatalmasra kerekedett a szemem, mert fogalmam sem volt, hogy miről beszél a nagyanya.
- Hogy mondod?
Majd kiment a szobából és 2 perc sem telet bele és vissza tért, egy ugyan olyan dobozzal a kezében, mint amilyen én ástam ki. Csak az bronzszínben villogott.
-         -A mama mindig az „ezüst ládikáról” mesélt, azt mondta, hogy aki azt megtalálja az igazi utóda ennek a családnak. Neki pedig a nagybácsija mesélt róla, én mindig is azt hittem, hogy ez csak egy legenda. Viszont tévedtem, a bronzdobozt tudom, hogy kell kinyitni. Lehetséges,hogy eme tároló is így nyílik. Megpróbálhatom?
Oda nyújtottam neki és figyelemmel kísértem ahogy a nagyi feltárja előttem a titkot. 1000 verhetett a szívem nagyon izgultam, hisz az ükdédi meséje alapján igazi utód lehetek. Mondjuk véletlen egybe esés az egész, hogy az én ásóm akadt meg vagy lehet, hogy nem véletlen? Az alsó szegélyt balra tolta, a jobb oldali alsó ezüst darabot ki lehetett venni és ott rejlett a kulcs majd az egész doboz alját hátra nyomta. Az eleje kisebb darabokból állt és onnan kihúzta a középsőt és ott volt a jól eldugott lyuk. Oda adta, hogy én nyissam ki, szépen lassan beletettem a kulcsot a nyílásba és óvatos mozdulattal el fordítottam kattant egyet és felnyílt a teteje. Egy alaposan becsomagolt rajz volt benne, amelyen egy festmény volt a hátoldalán pedig a birtok rajzolódott ki. Egy kicsit gondolkoztam, mert azt a festményt már láttam.
-         -Mama ez az én szobám környékén van, tudod, ahogy befordulok- csillant fel a szemem.

-         -Tényleg, nagyon jó memóriád van! Gyorsan nézzük meg, hogy ott van-e még…

Folyt. köv.
Kréz Zsófi

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése