2016. május 17., kedd

Robotolok, és ezt élvezem! - hobbiajánló

A nevem Kovács László, 18 éves vagyok és az egyik hobbim a robotkészítés.
Sokan kérdezték már tőlem, hogy miért foglalkozok én ilyen dolgokkal amiket szinte csak a tévében látni valami újabb találmányként - tapasztalt mérnökök munkájaként -, mellyel megkönnyítik az emberek életét.

 Nos, a válaszom egyszerű. Már kiskoromtól kezdve szerettem szétszedni a dolgokat és szerintem nem én vagyok az egyedüli aki így van ezzel. Azonban miután szétszedtem, össze is akartam rakni, hiszen a célom "csupán annyi" lett volna, hogy megtudjam mi hogyan is működik. Sok alkalommal sikerült is a teljes művelet, viszont mindig is voltak kisebb-nagyobb gondok melyek megnehezítették a dolgomat, vagy éppen nem is sikerült végül amit elterveztem.
Manapság is így vagyok vele, de most már nem csak az a célom, hogy megértsem a szerkezetek működését, hanem, hogy a használaton kívüli tárgyakból olyanokat készítsek melyeket - mint már említettem - általában a nálam idősebb és tapasztaltabb emberek, mérnökök terveznek.
Néha vannak ötleteim amiket nem valósítok meg mert nincs elegendő és megfelelő minőségű alapanyagom az elkészítésükhöz.
Sosem szabad feladni! Csak annyit tudok javasolni mindenkinek, hogy mindig érdemes az alapokkal kezdeni, ezáltal egyszerűbb dolgokat készíteni. Természetesen nem jöhet mindig első csapásra, hogy a legjobb megoldást megtaláljuk mert munka közben is jöhetnek elő problémák.
Ebből adódóan újabb és jobb ötletek is születhetnek gondolatainkban.
Az otthoni eszközökből - spirálfüzet drótja, befőttes gumik, papír, kerti napelemes lámpa, sörös doboz, hurkapálca, stb... - is hihetetlen dolgokat lehet készíteni. Jómagam az utóbbi időkben kezdtem kicsit komolyabb szerkezeteket építeni olyan anyagokból mint például a pet palackok, vagy konzerves dobozok. Az interneten számos videó található, melyek sok jó ötletet adhatnak.
Persze van amit jobb ha megvesz készen az ember: mint a kisebb mozgató motorok vagy akkumulátorok.

Sajnos a tanulás mellett kevés időm marad eme hobbimra, de a szüleim és a barátaim is sokat segítenek amiért hálás vagyok nekik!
Legutóbb elkezdett projektemből - melyhez megjegyzem, minimális programozási és fizikai alapismeret elegendő - látható pár kép és egy videó, ha valaki kedvet kapna az ilyesmihez.
Remélem felkeltettem néhányotok érdeklődését.
Amennyiben igen, sok sikert kívánok az ötletek megvalósításához!
Kovács László György


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése